Laadukasta ratsastajille räätälöityä fysioterapiaa


Verkkokurssit

Ratsastajan oheisharjoittelu on tärkeä osa harjoittelua, sillä se ylläpitää fyysistä kuntoa. Paremmassa fyysisesssä kunnossa jaksamme ratsastaa paremmin ja reagoimaan hevosen toimintaan helpommin.

RidingFysio on tehnyt viisi (5) eri teemaista verkkokurssia ratsastajan oheisharjoitteluun. Nämä kaikki harjoitukset pystyt tekemään kotona ilman välineitä, paitsi jumppapallokurssiin tarvitset jumppapallon.

Voit ostaa käyttöösi mieluisat kurssit tai koko viiden kurssin setin. Kurssimateriaalit ovat käytössäsi heinäkuun loppuun asti.

Jos tarvitset apua oman oheisharjoittelusi suunnitteluun, autan mielelläni.


1. Kokovartalojumppa

Kaikille sopiva koko kehoa liikuttava perusjumppa. Ohjelmassa liikutetaan koko kroppaaa, tehdään lihaskuntoliikkeitä, myös keskivartalolle, nostetaan sykettä ja lopuksi avataan liikeratoja.

Lattitatila, mukavat vaatteet ja (jumppa)matto riittävät välineiksi. Kesto noin 40min. Iloista treeniä!

Osta verkkokurssi


2. Tasapaino ja kehonhuolto

Treenaat hevosen kanssa ja ilmankin? Mahtavaa! Mites kehonhuolto puoli? Aivan. Sekin olisi enemmän kuin tarpeen. Senkin takia, että saat siitä muusta treenistä kaiken hyödyn irti ja kehosi vastaanottaa ja kestää treenaamisen.

Tarvitset lattiatilaa, (jumppa)maton, joustavat vaatteet, keskittyvän mielen ja noin 40min aikaa.

Osta verkkokurssi


3. Keskivartalotreeni

Keskivartalon hyvä hallinta on tarpeen ratsastajalle mm. selkärangan suojelemiseksi ja tasapainon säilyttämiseksi satulassa. Lisäksi sitä tarvitaan jokaisen meidän arjessa, joten tämä kotitreeni sopii Sinulle, vaikka et olisi ikinä hevosen lähellä käynytkään.

Välineiksi riittävät (jumppa)matto ja mukavat vaatteet. Yhden kierroksen kesto noin 27min. Kivaa treeniä!

Osta verkkokurssi


4. Liikkuvat lonkat, vahva lantio

Lantio ja lonkat ovat tärkeitä alueita kehossa rennon mutta jäntevän istunnan sekä hevoseen vaikuttamisen takia. Tässä harjoituksessa keskitytään kehittämään lonkkien ja lantion liikkuvuutta ja hallintaa eli todellinen täsmätreeni ratsastajalle.

Tähän harjoitukseen riittää lattiatila ja (jumppa)matto, joustavat housut ja iloinen mieli. Kesto noin 40min.

Osta verkkokurssi


5. Ratsastaja ja jumppapallo

Onko Sinullakin se iso jumppapallo, jonka kanssa on kuulemma tosi kiva ja tehokas jumpata? Haepa pallo takaisin varastosta. Paitsi jos annoit sen hevosille tarhaleluksi, niin joudut todennäköisesti käymään kaupan kautta. Joka tapauksessa täältä tulee vinkkejä!

Pallon lisäksi tarvitset lattiatilaa ja hetkeksi aikaa tukevan esineen (esim. tuolin), josta saat tarvittaessa tukea. Koko keho saa liikettä, mutta pallon kanssa tulee haastettua erityisesti keskivartaloa.

Osta verkkokurssi


6. Koko setti

Voit myös saman tien ostaa itsellesi kaikki 5 kurssia hiukan edullisempaa yhteishintaan!

Osta verkkokurssi


Mukavia kotitreenejä!